Maskerade

'Een echt mens. wat is dat? Wie is dat? Wat ik verneem: een mengelmoes van een blufbaas, een betwetende prediker van wantaal, een belustigde, een doofpotter, een dromer, een moordenaar, een ik-zegger, een roofdier, een ijdeltuiter ach ach ach, de mens is een raar verhaal. Een anomalie. Een opblaaspop vol valse lucht.' "hv"
Oerrotterdammer Harry Vaandrager dompelt de krochten van de menselijke ziel wederom in de zwartste inkt, in een doorwrochte, infernale "Maskerade" – een roman die woekert door een maalstroom van gedachten, troost zoekt in de vergeten uithoeken van de taal, en het schamele leven oppoetst met enkele vegen uit onze schedelpan.
"Maskerade is een virtuoze vervloeking, een brommende scheldtirade tegen het leven en het lijden. In korte zinnen vol botsende en donkere beelden, vol klankspelletjes en neologismen, spreken de schimmen hun walging uit over van alles en nog wat. Maskerade is een meesterlijke oefening in het verhullen en onthullen van de dood die – om het einde van een vitalistisch epos te perverteren – 'ons allen boeien blijft in dit aardse leven'." - Bart Vervaeck

Is Maskerade het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Maskerade