Matterhorn
  Lees een fragment

Matterhorn

Gelezen 91 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 55 Favoriet 13 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 2 Hebban 1000 829   Topics 0

‘Fenomenale debuutroman. Een van de eerlijkste en indrukwekkendste romans die over de Vietnamoorlog zijn geschreven. En misschien zelfs over oorlog in het algemeen.’ ***** Het Parool

‘Een literair meesterwerk.’ Trouw

Vietnam, 1969. Tweede luitenant Waino Mellas is eenentwintig jaar en net aangekomen op Matterhorn: een Amerikaanse vesting diep in de Vietnamese jungle. Vlak na zijn aankomst krijgt zijn eenheid het bevel in vijandig gebied op zoek te gaan naar een Noord-Vietnamese legerunit. Mellas en zijn mannen zullen ziekte, honger, bloedzuigers, tijgers en een vrijwel onzichtbare vijand moeten trotseren, maar het zijn de raciale spanningen en de valse loyaliteiten die hen ten val dreigen te brengen.

Matterhorn is niet alleen een rauw verslag over de waanzin van de oorlog maar tevens een krachtig en universeel verhaal over moed, vriendschap en opoffering.

In de pers

‘Een rauw verslag vanuit de waanzinnige oorlogsjungle.’ VPRO Gids

‘Een oorlogsroman in zijn meest pure vorm.’ ***** de Volkskrant

‘Intens en authentiek. Het boek is, zoals oorlog zelf, repetitief en bij vlagen gruwelijk.’ NRC Handelsblad

Oorlogs- en verzetsroman
Literaire fictie algemeen