Jansen  De Brock, Mavoklanten - voorplat HR

Mavoklanten

Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 0

In Mavoklanten van Jim Jansen en Peter de Brock vertellen succesvolle Nederlanders over hun tijd op de mavo. Ze zijn minister, schrijver, burgemeester, actrice, cabaretier of topsporter geworden en hebben één ding gemeen: ze gingen naar de mavo en behoren nu tot de allerbesten van hun vak. In 21 inspirerende interviews, inclusief portret én een oude schoolfoto, kijken Youp van ’t Hek, Bettine Vriesekoop, Cisca Wijmenga, Jochem van Gelder, Cindy Hoetmer en vele anderen terug en delen wat ze hebben geleerd van deze meest vormende periode in hun leven. Daarbij duiden topwetenschappers als Edith Hooge, Geert ten Dam en Eveline Crone in zeven heldere essays begrippen als doorzettingsvermogen, het puberbrein en identiteit.

Korte verhalen
Gebundelde columns en interviews