Medeplichtig

Journalist Cameron Colley leeft voor kicks: deadlines, speed, de volgende sigaret, de nieuwste computergame, en zo nu en dan een nachtje kinky sex met de vrouw van een oude klasgenoot. De grootste kick van allemaal is een voorpagina-artikel, en na jaren is dat eindelijk in zicht. Een mysterieuze bron zet Cameron op liet spoor van de moeder aller scoops: een vijf jaar oud complot met macht, politiek en moord als ingrediënten. Maar terwijl Cameron bezig is niet een onderzoek naar een serie vijf jaar oude sterfgevallen, komt hij erachter dat de politie ook een serie onderzoekt. Recente moorden, waarvan elk spoor in zijn richting wijst...

Verantwoordelijkheid, verbondenheid, schuld - Medeplichtig is een studie naar de moraliteit van hebzucht, corruptie en geweld. Het is Banks' aanklacht tegen liet Britse ik-tijdperk, een afrekening niet de Thatcher-periode.

Is Medeplichtig het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Medeplichtig