Meisjes en wetenschap

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
De New York Times-bestseller Meisjes en wetenschap van Rachel Ignotofsky is hét boek voor alle vrouwelijke wetenschappers in spe!
Dit prachtig geïllustreerde en educatieve boek belicht de bijdrage van vijftig vooraanstaande vrouwen aan de STEM-domeinen (Science, Technology, Engineering en Math), van de oudheid tot de moderne tijd. Deze fascinerende collectie met unieke illustraties bevat ook infografieken over relevante onderwerpen zoals labmateriaal, het percentage vrouwen dat actief is in de STEMdomeinen en een geïllustreerde woordenlijst.
Je maakt kennis met bekende figuren zoals primatologe Jane Goodall en chemica Marie Curie, maar ook minder gekende pioniersters komen aan bod. Katherine Johnson bijvoorbeeld, de Afrikaans-Amerikaanse fysica en wiskundige die het traject van Apollo 11 naar de maan berekende. Meisjes en wetenschap zet vijftig onverschrokken vrouwen in de spotlight die het pad hebben geëffend voor vrouwelijke ingenieurs, biologen, wiskundigen, dokters, astronauten, fysici en andere.
Van Halewyck

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker