Meisjesboeken van weleer

Wat is dat toch? Die dromerige blik in de ogen van generatiegenoten wanneer het gaat over kostschoolboeken van vroeger, over Top Naeffs Schoolidyllen of over de romans van Cissy van Marxveldt? Het lijkt of er een hele generatie vrouwen, geboren tussen 1950 en 1975, opgegroeid is met dezelfde boeken, vol schoolavonturen, warme gezinnen, gezellige vriendinnenclubjes, eerste verliefdheden. De meisjes in deze bakvisromans waren net iets gekker en durfden net iets meer dan wij. Kristine Groenhart ging terug naar haar jeugd in de jaren zeventig. Op basis van de boeken en haar eigen leesverleden schetst ze een tijdsbeeld en probeert ze erachter te komen waarom wij de meisjeswereld van die donderse Dolle Tweeling zo aantrekkelijk vinden.

Recensies (1)

Is Meisjesboeken van weleer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Meisjesboeken van weleer