Memoires van een idealist

Memoires van een idealist

Vier jaar lang was Samantha Power de Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, een van de belangrijkste diplomatieke posities ter wereld. Eerder werkte ze vier jaar als mensenrechtenadviseur van President Barack Obama. En weer dáárvoor was ze oorlogscorrespondent en uitte stevige kritiek op het Amerikaanse buitenlandbeleid. Toen ze van outsider een insider werd, moest ze haar idealen zien te verenigen met de realiteit van het regeren.
In deze memoires vertelt Power over die tijd maar ook over haar jeugd in Dublin, de verhuizing met haar moeder en broertje naar Atlanta en haar werk als journalist in conflictgebieden. Ze geeft inzicht in de complexiteit van internationale politiek, die in deze periode bijzonder roerig was met onder meer de Arabische Lente en de Amerikaanse interventie in Libië. Eerlijk, openhartig en met humor laat ze zien hoe uitdagend het is om de opvoeding van twee jonge kinderen te combineren met een 24/7-baan in Washington.
Memoires van een idealist is een onvergetelijk relaas over de kracht van idealisme en de vastberadenheid van één persoon om het verschil te maken.
Atlas Contact
01 oktober 2019