Meneer Foppe en de hele reutemeteut

Meneer Foppe en de hele reutemeteut

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Meneer Foppe en de hele reutemeteut is het bewijs van de veelzijdigheid van Wim de Bie als schrijver. Dit boek bevat verhalen over meneer Foppe - de verlegenste man van Nederland - en zijn heldhaftige pogingen zich in de wereld buiten zijn veilige appartementje staande te houden. Maar ook stukken over die boze, soms absurde, vaak lachwekkende buitenwereld, waarover Wim de Bie zich vrolijk heeft gemaakt via dagelijkse internetpublicaties op zijn Bieslog.

Wim de Bie, de chroniqueur van meneer Foppes teruggetrokken vrijgezellenbestaan, maakte een keuze uit de drie reeds verschenen Meneer Foppeboeken en voegde er niet eerder in boekvorm gepubliceerde stukken aan toe.

Bieslog is bekroond met onder andere de Zilveren Prichettprijs en de Internationale BOB-publieksprijs.

Als extra aandenken is een cd bijgevoegd, waarop de schrijver het lange verhaal over meneer Foppe, de tragikomische queeste Meneer Foppe over de rooie in zijn geheel voorleest.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Literaire fictie algemeen
Verhalenbundels
Uitgeverij De Harmonie B.V.
29 april 2009
31 oktober 2009