Menszijn

Wat is de bestaansreden van ons menszijn? Waarom is een leven, ondanks een hoop beveiligingen, vaak zo turbulent? Kunnen we ons bevrijden van enggeestigheid en somberheid naar meer vrijheid en opluchting? Vanwaar die ongeremde creativiteit die ons een aangenaam verblijf op deze aarde kan bezorgen, maar tegelijk een bedreiging vormt door een onophoudelijke drang naar meer? Interactie met anderen fungeert als een wederzijdse spiegel en impliceert een onontkoombare confrontatie met onze “demonen” en een stimulans om te speuren naar verlichting. Niets is onbelangrijk wanneer het ons leidt naar (onvoorwaardelijke) liefde die de weg plaveit naar het einddoel: liefde zijn. Wie dit boek leest kan opluchting voelen bij herkenning van vergeten inzichten die bedekt waren door het stof van een zorgelijk bestaan. Onder dat grijze stof ligt een kleurrijke wereld, een schitterend oord waar de mens een tijdlang vertoeft om te kunnen groeien naar het besef van z’n eigenste beginsel. Een mateloos avontuur!

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit