Met de zon in de zeilen

Op de fiets een kajak meenemen om instant avontuur te beleven. De avontuurlijke routes kiezen om in het midden van de natuur terecht te komen. Een voedselvoorraadje voor enkele dagen om volledig onafhankelijk te zijn. Zonnepanelen die de fiets een bijna ongelimiteerd bereik geeft en voldoende kracht om steile en onverharde paden aan te kunnen. En vooral de tijd nemen om in te gaan op elke uitnodiging voor een praatje, een koffie of een pintje. Daar volgden indrukwekkend veel warme en interessante ontmoetingen uit. De fiets was niet de reis maar het transportmiddel. De keuze om zowel kajak als freedive-uitrusting mee te nemen, weegt door. Als bagage, maar meer nog als katalysator van het avontuur. De mogelijkheid om spontaan te stoppen langs een meer en dat per kajak te ontdekken gaf aan de reis een zalige vrijheid. De reis duurde net geen jaar, 16.005 km, door 19 landen. Van boven de poolcirkel tot Gibraltar. Langs de Atlantische kust van Noorwegen tot eilandhoppen in de Middellandse zee.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen
Brave New Books
07 oktober 2020
07 oktober 2020

Reacties op: Met de zon in de zeilen