Peter Grootemaat
Na afloop van de Tweede Wereldoorlog werden overal in ons land militaire tamboerkorpsen opgericht, vooral om garnizoens- en onderdeelsceremoniën muzikaal op te luisteren. Vele duizenden dienstplichtige militairen maakten in de loop van de tijd deel uit van dergelijke tamboerkorpsen. Na jaren van onderzoek is er over deze korpsen zoveel informatie verzameld dat bundeling in een boekwerk gerechtvaardigd is. In deze uitgave worden bijna 100 korpsen in woord en beeld gepresenteerd. Ook komt een aantal korpsen aan de orde dat niet specifiek tot de categorie tamboerkorpsen behoort, maar dat gaandeweg het onderzoek tevoorschijn kwam. Niet eerder verscheen een zo compleet boek over naoorlogse Nederlandse militaire muziekkorpsen.

Is Met muziek op mars - Nederlandse militaire tamboerkorpsen en andere muziekformaties van 1945 tot 2003 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Met muziek op mars - Nederlandse militaire tamboerkorpsen en andere muziekformaties van 1945 tot 2003