Midwinteroffer

De man hing stijf, met een lus om zijn hals. Zijn overhemd was gescheurd, zijn buik doorboord met een grove stok. Wellicht de eigen manier van de natuur om het gebeuren te verdoezelen - een midwinteroffer. Brigadier Maria Wern weet zich geen raad met de bestialiteit die zij tegenkomt. Negen jaar geleden is in Uppsala een vergelijkbare moord gepleegd. Is er een verband? Dankzij Maria's strijd en haar doorzettingsvermogen ontstaat geleidelijk een beeld van de dader - een mens, teleurgesteld en vernederd tot het punt waarop de werkelijkheid plaats maakt voor waanzin. Maar het wordt een strijd waarbij Maria bijna alles verliest wat haar dierbaar is. Maak kennis met brigadier Maria Wern, een nieuwe persoonlijkheid in de Zweedse misdaadliteratuur, en de schrijfster Anna Jansson, die suggestieve spanning weet te combineren met het blootleggen van de menselijke psyche in haar meest angstaanjagende vormen. De pers: 'Adembenemend, precies zoals een goede thriller moet zijn.' Expressen 'Een interessante en spannende detective. Ik kijk ernaar uit Maria Wern opnieuw te ontmoeten!' Femina Anna Jansson (1958) is verpleegkundige, getrouwd en moeder van drie kinderen. Zij publiceerde eerder enkele detectiveverhalen, waarvan enkele werden bekroond. Midwinteroffer is Janssons eerste detective met Maria Wern als hoofdpersoon. In Zweden zijn de filmrechten verkocht.

Is Midwinteroffer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Midwinteroffer