Migranten aller landen

In de tweede brief van Zwijgen is geen optie spreekt Walter Zinzen over migratie. Dit is geen wetenschappelijk essay over noch een brave onpartijdige kijk op migratie. Het is een pamflet, een oproep tot mededogen, gebaseerd op feiten in plaats van verzinsels. Migratie is geen gevaar maar een fenomeen zo oud als de mensheid zelf.
Iedere bewoner van deze planeet heeft het recht om zich op om het even welke plek op aarde te vestigen. Op voorwaarde dat zijn bedoelingen eerlijk zijn.
De eis om onze grenzen te ‘beschermen’ is dan ook idioot. Tegen wie? Gewapende dieven en moordenaars? Is dat werkelijk het correcte beeld van de mensen die zich de afgelopen decennia aan die grenzen hebben gemeld? Geen hard maar rechtvaardig beleid hebben we nodig, maar een dat rechtvaardig en humaan is.

Recensies (1)

Is Migranten aller landen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Migranten aller landen