Mijn apenfamilie

Met vele foto's en een voorwoord van Jane Goodall O p een dag in 1983 brengt een ranger een mishandelde en ondervoede chimpansee naar Sheila Siddles veeboerderij in Zambia. Sheila en haar man David nemen de zorg voor 'Pal' op zich. Al gauw weet men de Siddles te vinden als er een chimpansee gered moet worden. Dit is het begin van het Chimfunshi Wildlife Orphanage. Inmiddels hebben de Siddles meer dan tachtig chimpansees onder hun hoede, die zijn gered uit de handen van stropers of uit vervallen dierentuinen en circussen. In Mijn apenfamilie vertelt Sheila Siddle op kleurrijke wijze over het lichamelijk en geestelijk herstel van de chimpansees, hun wonderbaarlijke capriolen, de problemen waar men bij Chimfunshi tegenaan loopt en de bijzondere ontwikkeling van het apenverblijf.

Is Mijn apenfamilie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn apenfamilie