Mijn brein is niet jouw brein

Rank 3694 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Door dit boek ga je anders naar jezelf kijken, gemakkelijker in het leven staan en een betekenisvoller leven leiden!

Hoe komt het toch dat de een schijnbaar gemakkelijk over een teleurstelling heen stapt en de ander er nog dagenlang door van slag is? Waarom is de een zo afhankelijk van de mening van anderen, terwijl de ander vol zelfvertrouwen zijn eigen pad volgt? Waarom zijn sommige mensen altijd vrolijk en andere altijd somber?
Dat heeft alles te maken met onze emoties - hun oorsprong, de kracht ervan maar ook het soms vernietigende effect ervan. Ieder van ons heeft een manier van reageren die gebaseerd is op zes emotionele basisstijlen: veerkracht - instelling - sociale intuïtie - zelfbewustzijn - fijngevoeligheid voor je omgeving - aandacht. Elke stijl heeft een schaal en de mate waarin we scoren op die zes schalen bepaalt ons unieke emotionele type. Davidson legt uit welke processen er plaatsvinden in de hersenen als onze emoties in het spel zijn, en als je eenmaal begrijpt hoe dat werkt kun je die processen en emoties beïnvloeden. Daarmee kun je je manier van reageren veranderen en dus je leven. Zelfs autisme en depressie kun je zo zelf bestrijden.

Kosmos Uitgevers
04 september 2012
04 september 2012

Reacties op: Mijn brein is niet jouw brein