6f92be33f48012544fd2b820c3b4eddc_cache_

Mijn broer is een eikel

Gelezen 38 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 60 Favoriet 6 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 1 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Hilarische (auto)biografie over broedertwist, moderne mannelijkheid in crisis en de complexiteit van familierelaties.

‘Hoe is het om als slim jongetje op te groeien naast een ongeleid projectiel, dat uiteindelijk alle meisjes krijgt, sportiever is, en een mooiere auto heeft? Het komt weinig voor dat ik hardop om een boek moet lachen. Maar dat gebeurde wel bij Mijn broer is een eikel van Stuart Heritage. Meermalen.’ – PAULIEN CORNELISSE

Ontmoet Stuart Heritage: journalist voor de Guardian, van London teruggekeerd naar zijn geboorteplaats Ashford. Boekenwurm. Fatsoenlijk, bedachtzaam, hardwerkend en aardig. Kortgezegd: een modelburger. De favoriete zoon. Zeer waarschijnlijk de onmiddellijk vergeten kandidaat in de halve finale van ‘The Great British Bake Off’.

Zijn jongere broer Pete is een heethoofd, balorig, eigenwijs op een agressieve manier. Iron man. Alfa man. Liefhebber van slechte films en worstelen. Zelfbenoemde ‘Koning van Ashford’, die zonder twijfel de Britse versie van ‘The Apprentice’ zou winnen. En ja, af en toe is hij een eikel.

Dit is Pete’s biografie. Geschreven door Stuart.

Literaire non-fictie algemeen
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
29 mei 2018

Lezerswaarderingen

Artikelen over Mijn broer is een eikel

Meer artikelen

Recensies

Arno Koek Boekverkoper

heerlijke familie dingetjes

door: Arno Koek 2 likes
Stuart schrijft een boek over zijn broer en familie. Ze zijn totaal verschillend, maar het zijn en blijven altijd broers. Het is een zeer aangename vertelling, recht voor zijn raap en Pete mag zo af en toe reageren op wat Stu schrijft. Natuurlijk zijn er herkenbare familie situaties beschreven en...

Geweldig!!!

door: ann s 4 likes ebook
Dit boek is echt geweldig! Ik heb regelmatig hardop gelachen ( in mijn eentje ) en wanneer ik niet aan het lachen was, amuseerde ik mij gewoon met de inhoud van dit boek, de glimlach is geen moment van mijn lippen geweest. Het boek is nu uit en ik mis het lezen over Pete! Lees dit boek, laat het...

Zeer grappig

door: Dimitri 1 like
Na de eerste 2 hoofdstukken had ik zoiets van "die man zit echt vol van zichzelf" maar wanneer de anekdote's echt gaan beginnen word het echt supergrappig. Er mogen van mij meer van dit soort humoristische boeken worden geschreven!