Mijn fantomen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Voor Bridget is haar moeder Helen ('Hen') altijd al een groot raadsel geweest. Ondanks haar extraverte persoonlijkheid heeft Hen nooit veel vrienden gehad en haar twee huwelijken waren kortstondig en ongelukkig. Bridget, nu in de veertig, woont met haar vriend in Londen en ziet haar moeder één keer per jaar, voor Hens verjaardag. Een afspraak die Bridget prima bevalt, maar Hen wil méér. Bridget blikt terug op de tumultueuze relatie met haar moeder, op de kleine en grote teleurstellingen. Waarom lukt het ze toch niet om onderdeel uit te maken van elkaars huidige leven, en is er nog wel genoeg tijd om daar verandering in te brengen? Gwendoline Riley vertelt het schrijnende verhaal van Bridget en Hen op scherpe, herkenbare én grappige wijze. In haar meesterlijk geschreven, realistische en geestige dialogen komen de personages tot leven.
Mijn fantomen is het tragikomische verhaal van één dochter en één moeder, maar gaat tegelijkertijd over alles en iedereen: het (inter)-menselijke bestaan.

Podium Uitgeverij
02 november 2021