Mijn hart en andere zwarte gaten

Mijn hart en andere zwarte gaten

Gelezen 75 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 45 Favoriet 12 Recensies 12
Young adult Spots 5   Topics 0
Voor de lezers van Een weeffout in onze sterren en Waar het licht is.

'Woorden kunnen mensen raken op een manier die niet te voorzien is... Ik zou alle tieners aan willen raden dit boek te lezen.' - The Guardian

De zestienjarige nerd Aysel is geobsedeerd door het plannen van haar eigen dood. Met klasgenoten die continu over haar roddelen, een moeder die haar nauwelijks kan aankijken, en een vader die met een gewelddadig misdrijf hun dorp opschrikt, ziet Aysel redenen genoeg om haar leven te beëindigen.

Maar Aysel heeft een probleem: ze weet niet zeker of ze het alleen durft. Als ze op een website het forum Zelfmoordpartners ontdekt, denkt ze de oplossing te hebben gevonden. Ze vindt er Roman, een jongen die achtervolgd wordt door een familietragedie. Hoewel Aysel en Roman niets met elkaar gemeen hebben, beginnen ze deel uit te maken van elkaars leven.

Naarmate hun plan voor zelfmoord vorm krijgt, begint Aysel zich af te vragen of ze er wel mee door wil gaan. Ze zal uiteindelijk moeten kiezen: een einde aan haar leven maken of Roman ervan proberen te overtuigen om samen door te leven.

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Fictie 15+
Karakter Uitgevers BV
04 december 2015
15 december 2015

Carmen Ploeg Hebban Recensent

Romantiek overheerst in verhaal over depressie

door: Carmen Ploeg

Aysel ziet het einde van haar leven in beeld en ze kan eigenlijk niet wachten totdat het zover is. Mijn hart en andere zwarte gaten van Jasmine Warga gaat over de (potentieel) laatste dagen van Aysel. In haar laatste 26 dagen probeert ze nog lang genoeg te overleven om de geplande datum te halen en...

Reacties op: Mijn hart en andere zwarte gaten