Mijn jaren bij de politie

Gelezen 102 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 74 Favoriet 6 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 3 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

In Mijn jaren bij de politie vertelt Ellie Lust, Nederlands populairste ex-politievrouw, openhartig en eerlijk over de ruim dertig jaar dat ze bij de politie in Amsterdam werkte. In die jaren deed Ellie Lust ervaring op met bijna alle facetten van het politievak. Als motoragent reed ze rondjes over de Amsterdamse ring, als wijkagent zag ze van dichtbij de ellende in Amsterdam-West, als oprichter van Roze in Blauw verzette ze zich tegen het antihomogeweld en als woordvoerder van de politie was ze betrokken bij de meest spraakmakende zaken van Nederland.

gaat niet alleen over al die gebeurtenissen en hoe zij en haar collega’s daarmee omgingen, maar ook over haar ontwikkeling als mens en als agent door de jaren heen. Ellie Lust vertelt haar verhalen zoals we van haar gewend zijn: duidelijk, no-nonsense en met humor. Als het over de Nederlandse politie gaat hebben de meeste mensen hun mening al klaar, maar in dit boek horen we de verhalen van binnenuit, gaan gesloten deuren open en zijn politieagenten niet alleen uniformen, maar vooral mensen.

Thrillers & Spanning , True crime
True crime
Ambo|Anthos
12 november 2019
23 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Een bevlogen verhaal

door: Silvia van Gimst 1 like

In Mijn jaren bij de politie geeft ex-politievrouw Ellie Lust de lezer een inkijk in haar carrière, die ruim dertig jaar duurde. Ze maakte alles mee in Amsterdam: ze vocht met inbrekers, zat achter overvallers aan en was vaak als eerste ter plaatse bij persoonlijke drama’s, afrekeningen en...

Reacties op: Mijn jaren bij de politie