Mijn Moedboek

In ‘Mijn Moedboek’ beschrijf ik hoe ik de regie over mijn leven wist terug te nemen nadat ik die door een aantal ingrijpende gebeurtenissen volkomen was kwijtgeraakt. Ik houd niet van half werk en gaf huis en haard op, ging op andermans huis en huisdieren passen en leef inmiddels als een nomade op verschillende continenten. Ook werd ik wat ze altijd al wilde worden: schrijver. Ik besloot dit boek te schrijven, omdat ik duidelijk wil maken dat, hoe oud je ook bent, je altijd nog dingen naar je hand kunt zetten. Als je maar genoeg moed hebt om de eerste stap te nemen, krijg je gaandeweg steeds meer vertrouwen in jezelf. Mensen vinden mij heel moedig: niet alleen door wat ik doe maar ook omdat ik niet de schone schijn probeer op te houden. Dat laatste werkt trouwens heel bevrijdend. Net als het afscheid nemen van heel veel spullen en allerlei schijnzekerheden. Mijn stap is voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen. Voor mij was het de enige manier om ne te bevrijden van de loodzware lasten die mijn leven beheersten en overnamen. Wilma Vervoort (1960) komt oorspronkelijk uit Eindhoven, maar voelt zich overal thuis. Als ‘Menopause Nomad’ leeft ze op minimaal twee verschillende continenten; al dan niet samen met haar Zuid-Afrikaanse verkering. Ze is een rasechte tweeling: dol op communiceren, altijd op zoek naar nieuwe ervaringen en met een broertje dood aan sleur. Als schrijver en spreker vertelt ze openhartig over de ervaringen die ze opdoet.

23 november 2021
09 december 2021