Mijn Napels

Mijn Napels

Rank 9288 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
‘De meest bijzondere bezienswaardigheid van Napels is geen kathedraal, geen monumentaal palazzo. De grootste bezienswaardigheid is de stad zelf. Ik zal in dit boek de ziel van Napoli blootleggen, zodat je net als ik van de stad gaat houden.

Van de nauwe straatjes met de bontgekleurde was die tussen de huizen hangt, van de buren die elkaar via het balkon de laatste roddels toevertrouwen en van de vele Maria-altaartjes (met af en toe een Maradona die de plaats van Madonna inneemt). Napels is, met haar ongekende energie en vele geheime plekjes, Italië in het kwadraat.

Voor de rust neem ik je ook even mee de stad uit, naar de adembenemend mooie Amalfikust en de kleurrijke eilanden Capri, Ischia en Procida, pareltjes voor de kust van Napels. Ten slotte mag ook de Vesuvius niet ontbreken, met een bezoek aan Pompeï, Herculaneum en andere schatten aan de voet van de vulkaan, die de Napolitaanse levenslust vast onbewust aanwakkert…’ - Saskia
Xander Uitgevers B.V.
14 april 2020