Mijn ontsnapping

Mijn ontsnapping is het verhaal van het bewogen leven van Benoîte Groult. Scherpzinnig en met veel gevoel voor humor brengt zij het artistieke milieu in beeld waarin zij opgroeide, haar flamboyante moeder, haar drie huwelijken, haar strijd – niet alleen tegen de conventies, maar juist ook tegen haar eigen conformisme – en haar uiteindelijke vrijwording.
Openhartig vertelt Groult over haar ontwikkeling als feministe en blikt zij terug op het enorme succes van haar romans, die weerklank vonden bij miljoenen vrouwen over de hele wereld. Om eenzijdigheid te voorkomen gaat Groult in haar boek van tijd tot tijd een dialoog aan met Josyane Savigneau, hoofdredactrice van de culturele bijlage van Le Monde. Via hun tweespraak krijgt de lezer een eerlijk en intiem beeld van deze dynamische, rebelse schrijfster uit de chauvinistische wereld van de Franse literatuur.

Is Mijn ontsnapping het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn ontsnapping