Mijn vaders hand

Mijn vaders hand

Gelezen 543 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 216 Favoriet 29 Recensies 15
Literatuur & Romans Newsroom 4 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Velen kennen Bart Chabot. Als schrijver, als biograaf van Herman Brood of van tv. Maar wie kent Bart Chabot echt? Wie gaat er achter hem schuil? Pas wanneer hij in 2018 voor de zoveelste keer in het ziekenhuis belandt en de dood in de ogen kijkt, stelt hij zichzelf, na lang uitstel, deze vraag. Hij graaft naar zijn Haagse wortels en doorwroet zijn jeugd. Op nietsontziende en aangrijpende wijze doet hij vanuit zijn ziekenhuisbed verslag van een rijk doch getroebleerd leven. mijn vaders hand is een indringende en zeer persoonlijke roman, nuchter en met humor geschreven.

De Bezige Bij
09 januari 2020
28 januari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Omhoog kijken en vertrouwen op de nachthemel

door: Geertje Otten 2 likes

'Wat nou, ‘ik-ga-dat-boek-niet-schrijven’?! Natuurlijk ga jij dat boek schrijven! Elke schrijver schrijft over zijn jeugd, dus jij ook. Wat zullen we nou beleven?! Aan de slag!'

Volgens Bart Chabot sprak Ronald Giphart deze woorden als aanmoediging om het boek Mijn vaders hand te schrijven. Een...

Reacties op: Mijn vaders hand