Mijn verzet

Op de bijeenkomsten van de Hitlerjugend moet de Duitse Brigitte één ding geheimhouden: dat haar oudere zus Angelika ziek is geweest. Als ze dat te weten komen, zou dit namelijk vreselijke gevolgen kunnen hebben. Toch gaat Brigitte met plezier naar de bijeenkomsten toe. Ze stelt alleen niet te veel vragen, want dat wordt daar niet gewaardeerd. Zelfs bij haar beste vriendin Marianne, die pro-Hitler is, houdt ze haar twijfels voor zich.
Maar wanneer Brigitte een mysterieus pamflet van Witte Roos in de brieven­bus vindt, kan ze het niet laten om door te vragen bij haar familie, die het eens blijkt te zijn met de verboden boodschap die op de pamfletten staat.
Ondertussen komt Angelika steeds later thuis. Zou zij iets te maken kunnen hebben met de geheimzinnige pamfletten? En wat als ­Marianne hierachter komt?

Mijn verzet is het indrukwekkende verhaal van een bestaande ­Duitse verzetsgroep en toont de kracht van je eigen keuzes maken in de strijd tegen haat.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Mijn verzet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn verzet