Mijn zusje en ik

Rina en haar zusje Josefa groeien op in een joods-Roemeense familie die in het begin van de jaren vijftig naar Israël emigreert. Josefa is intelligent en mag studeren, terwijl de mooie Rina voorbestemd is om een rijke man te trouwen. Maar Rina wil liever net als haar zusje slim zijn.

Pas na een teleurstellend huwelijk, waaruit een ongeneeslijk zieke dochter wordt geboren, en vele illusies armer durft Rina het heft in eigen handen te nemen. Met een symbolisch gebaar gooit ze haar trouwring in de zee: ze heeft haar plicht gedaan, nu kan haar leven eindelijk beginnen.

Mijn zusje en ik was in Israël het bestverkochte boek na Harry Potter en werd onderscheiden met de Platinum Prize. Inmiddels zijn er ruim 200.000 exemplaren over de toonbank gegaan.

Recensies (1)

Is Mijn zusje en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn zusje en ik