HR VP MINDFCK met sticker

Mindf*ck

Gelezen 52 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 49 Favoriet 5 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 4 Spots 1   Topics 0

Een mindf*ck veroorzaakt bewust kortsluiting in iemands brein door gebruik te maken van de ingebouwde reflexen en automatismen van het zenuwstelsel. Na een mindf*ck volgt vaak een gevoel van verwondering, de slappe lach of introspectie.

Met de 51 interactieve illusies en experimenten uit het boek ervaar je zelf hoe makkelijk jouw eigen brein je voor de gek houdt. In MINDF*CK geven Victor Mids en Oscar Verpoort voor het allereerst de geheimen prijs achter hun beste en meest spectaculaire illusies uit het populaire tv-programma MINDF*CK. De geheimen worden niet alleen onthuld, maar ook de onderliggende psychologische en neurologische effecten worden op meeslepende wijze uit de doeken gedaan.

MINDF*CK combineert de kunst van het goochelen met verrassende populairwetenschappelijke inzichten. Illusionisme, psychologie, geneeskunde en vingervlugheid vormen samen de basis voor een uniek boek dat niet alleen de klassieke vorm van goochelen ver achter zich laat, maar ook een uniek inkijkje geeft in de werking van het brein. Je leert niet alleen ho´e´, maar ook waaro´m illusies werken.

En pas op! Het boek is namelijk zelf ook één grote mindf*ck. Hoe? Dat houden we uiteraard nog even geheim. Eén ding is echter zeker: na het lezen ervan is niets en niemand in je omgeving meer veilig voor de kracht van de mindf*ck!

In MINDF*CK leer je onder andere:

* gedachtelezen * leugens detecteren * anderen op afstand beïnvloeden
* natuurkunde te gebruiken om een leeg frisdrankblikje weer vol te krijgen
* optische illusies te creëeren met alledaagse voorwerpen
* hoe je een wandelende rekenmachine wordt
* waarom wij paranormale zaken ervaren
* hoe je de sterkste man van Nederland verslaat
* de allerbeste verkooptrucs
* altijd winnen met kop of munt

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen