Mini-expedities

Mini-expedities

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Wandelen is suf, fietsen is voor bejaarden, maar expedities zijn stoer. Expedities associëren we met verre streken en extreme sporters. Onzin natuurlijk: het avontuur wacht ook om de hoek, hier in Nederland, voor iedereen. Ook hier kun je bergen beklimmen, beken bevaren, jungles doorkruisen en slapen onder de sterren.

Dit aanstekelijke boek neemt je mee op expeditie in de buurt. Het is het verslag van een gezin dat in één jaar tachtig nachten in een tent sliep. Het staat vol inspiratie en aanraders voor echte expedities. Wie dit leest, kan moeilijk thuisblijven. Wandelen wordt opeens hiken en fietsen mountainbiken. En dat is wél leuk, voor jong en oud.

- 30 tochten die je in het weekend kunt ondernemen in en om Nederland
- Avontuurlijk wandelen, fietsen, kanoën en kamperen
- Vol foto’s, routesuggesties en tips voor groot en klein

Het boek is interessant voor mensen met een actieve levensstijl of die daarover dromen. Mensen met kinderen zijn de grootste doelgroep omdat zij vaak op zoek zijn naar informatie hoe ze met hun kinderen naar buiten kunnen. Maar het boek richt zich op een bredere groep en is niet puur gericht op families. Het daagt groot en klein uit om buiten te spelen.

Claar Talsma is werkzaam bij de gemeente Utrecht, auteur van reisverhalen. Ze maakt graag anderen enthousiast voor actieve vakanties en het buitenleven.

Joanne Wissink is skileraar, auteur van blogs over winter- en bergsport en organisator van outdoor events.

kamperen, wandelen, fietsen, buitenspelen, zwemmen, varen, klimmen, avontuur, survival, outdoor, scouting, tochten, wildkamperen, actieve vakanties, buitenleven, vakantieactiviteiten, buitenactiviteiten, strandjutten, wadlopen, klauteren, langlaufen, hiken, mountainbiken, kanoën, packcraften, ontdekkingstochten, woeste tochten, seizoenen
Reizen & Talen
Reisgidsen algemeen