Missie Red de dieren

IJsbeermoeder Limea is op pad met haar twee jongen. Het is een tocht vol gevaren, waarbij een van de jongen gewond raakt. De kinderen Vivia en Daniel zien het ongeluk gebeuren. Ze zijn op reis in het noordpoolgebied, samen met ranger Rago. Wat kunnen ze doen om het ijsbeertje te redden?

In 'Missie Red de dieren' staan vijf spannende verhalen over dieren in nood: een ijsbeer, een tijger, een gorilla, een zeeschildpad en een olifant. De rangers proberen de dieren met man en macht te hulp te schieten. En dat valt niet mee! Je volgt de spannende reddingsacties op de voet, zowel vanuit het zicht van de rangers als ook van de bedreigde dieren.

Het boek is niet alleen spannend, je leert er ook veel van. Hoe rangers tijgers beschermen, bij voorbeeld. Waarom er steeds minder gorilla's zijn. En wat er moet gebeuren om de olifantenjacht te stoppen. De illustraties zijn gemaakt door Lian Kandelaar (10 jaar) en door scholiere Hanna Haring (17 jaar).

"De natuur maakt me stil. Het is groot en overal om ons heen [...] Wij mensen zijn hier maar even en mogen een gezonde aarde niet voor lief nemen. Dieren die bedreigd worden, natuur die verdwijnt en klimaatverandering... wij hebben allemaal een verantwoordelijkheid en kunnen die ook nemen. In grote of kleine stappen. Juist ook kinderen kunnen ons helpen anders naar de natuur en dieren te kijken." HKH Prinses Laurentien

"Alle bedreigde dieren hebben een bondgenoot van wereldklasse gevonden in Lian Kandelaar. Een meisje met een missie die groot durft te dromen en een droom heeft ze al waargemaakt: schrijfster worden." Dieuwertje Blok

Lian Kandelaar (10 jaar) is dol op dieren en natuur. Ze wil graag iets doen om bedreigde dieren te helpen. Daarom schreef ze dit boek. De opbrengst geeft ze aan het WNF.

wilde dieren, zoogdieren, natuur, kinderen, wildlife, wildernis, kinderboeken, natuurboeken, dierenbescherming, dierenverhalen, dierenboeken, olifant, ijsbeer, gorilla, zeeschildplad, tijger

Is Missie Red de dieren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Missie Red de dieren