Misterioso

Gelezen 112 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 59 Favoriet 5 Recensies 6
Thrillers & Spanning Spots 1 Top25's 2   Topics 0

Met vijf andere rechercheurs uit verschillende Zweedse korpsen vormt Paul Hjelm een speciaal team dat bijzondere misdaden moet oplossen. In dit geval de identieke moord op twee zakenmannen. De politie denkt met een seriemoordenaar te maken te hebben. Om te voorkomen dat er een derde slachtoffer valt, zoeken Hjelm en zijn collega's naar verbanden tussen de twee doden. Maar de moordenaar is hen voor.

Bijna onder ogen van twee van Hjelms collega's wordt een derde moord gepleegd. Er zijn sporen naar besturen van bedrijven, de Russische maffia, jonge prostituees en een zeilclub.

Weken later valt er een vierde slachtoffer te betreuren. En de halsoverkop gevluchte dader laat een spoor achter: een opname van Misterioso van Thelonious Monk.

Detective
Literaire thriller
Thriller
Oorspronkelijke titel
Misterioso
Kerstin Holm & Paul Hjelm (2)
Tineke Jorissen-Wedzinga
De Geus Spanning
22 maart 2005
05 oktober 2011

Zweedse thrillersensatie

door: Jeroen Beghin 2 likes
'Iemand liet een wind. Niemand eiste de verantwoordelijkheid op. Iedereen keek achterdochtig om zich heen terwijl de dampen vervlogen.' Misschien niet de meest smakelijke zinnen om een recensie mee te beginnen, maar ze typeren wel de humor van Arne Dahl. Bovendien zegt het ook iets over het A-team,...

Reacties op: Misterioso