Moço

Moço

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Top25's 1   Topics 0

Harry Kramer komt te laat als hij bij de eeuwwende zijn moeder gaat bezoeken: ze ligt dood op straat, onder het open raam van haar appartement. Zelfmoord is uitgesloten. Maar waarom zou iemand een weerloos, kreupel oudje door het raam gegooid hebben? Harry gaat op zoek in het enigmatische verleden van zijn moeder. Intussen vindt hij troost bij Adiouma, stripteaseuse in de Malibu op de Linkeroever, en verstrooiing in zijn werk
als fotograaf van spectaculaire en morbide snapshots waarvoor de hoofdredacteur van Shock hem goed geld betaalt. Wanneer de Malibu uitbrandt,
neemt hij Adiouma in huis. Inmiddels is ook Moço, de geheimzinnige landloper
die hij in het park bij de flat van zijn ma leerde kennen, onverklaarbaar verdwenen Hoe verder hij in de sporen van zijn moeder reist, hoe meer hij over zichzelf ontdekt en hoe dichter hij bij de waarheid komt. Tot de onthutsende ontknoping die hij uiteindelijk om de hoek, in Antwerpen vindt.

Spannende boeken algemeen
Uitgeverij Vrijdag
08 juni 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Andere media

VN:

Recensies

Conrad is z'n eigen baas

door: TBun1985 1 like
Nee, Patrick Conrad hoeft de leerling van Jef Geeraerts niet te zijn: hij is met zijn eigenzinnige maar schitterende boeken sterk genoeg bezig om zijn eigen plek in de Vlaamse literaire scène te hebben. Een vooraanstaande plek dan ook nog.
Lizi Mulder Auteur

Originele roman noir

door: Lizi Mulder 1 like
Tot mijn schande moet ik toegeven dat dit mijn eerste boek van Patrick Conrad is. Op de flaptekst lees ik dat het zijn 14de (!) thriller is. Ligt dat aan mij? vraag ik me dan af. Het lijkt in België wel of er maar een handvol auteurs echt bekend zijn. Soit, tijd om mijn schade in te halen. Op de...

Enige echte erfgenaam van Geeraerts!

door: Voorpublicaties en leesfragmenten 1 like
Stijlvolle, literair goed geschreven en gelaagde thriller met thema 'familiegeheim'. Conrad is een wat onderbelichte thrillerauteur. Komt omdat hij vooral standalones schrijft en telkens weer andere wat 'aparte' onderwerpen kiest (beetje zoals Ellory). Conrad mag meer aandacht krijgen want is -...