Moderne etiquette

Moderne etiquette

‘Een mooi tijdsbeeld van de worstelingen van de moderne mens in de dagelijkse omgang.’ de Volkskrant
Na haar succesvolle Het grote etiquetteboek is er alweer zoveel veranderd in de maatschappij dat het tijd wordt voor een nieuwe uitgave, met nieuwe vragen en dilemma’s. Wat is tegenwoordig raadzaam in de sociale omgang? Beatrijs Ritsema geeft al jaren in haar veelgelezen Trouw-rubriek ‘Moderne manieren’ kundig antwoord op vragen van lezers die het spoor bijster zijn geraakt in de chaos van hedendaagse omgangsvormen. Die vragen zijn soms hilarisch, maar bieden ook herkenning, omdat iedereen wel eens met netelige situaties te maken krijgt, waarin niet duidelijk is hoe het verder moet. Van smartphone-gebruik tot irritante gesprekspartners, van co-ouderschap tot wanhoop in de liefde, Beatrijs’ adviezen bieden altijd uitkomst. In Moderne etiquette zijn de meest klemmende vragen nu bijeengebracht. Een naslagwerk en cadeau voor jong en oud.
De pers over Het grote etiquetteboek

‘Een prachtig boek vol inzichtelijke staaltjes van hedendaags ongemak.’ Leidsch Dagblad
‘Maakt op aanstekelijke wijze duidelijk hoe het anno nu (eigenlijk) hoort. Helder geschreven en echt van deze tijd.’ Margriet
‘Het boek van Ritsema, vol vragen van lezers van haar etiquetterubriek in Trouw, biedt een vermakelijke, maar ontluisterende blik op wat je gerust een mijnenveld kunt noemen.’ NRC Handelsblad

Lifestyle & Vrije tijd
J.M. Meulenhoff