Moderne sprookjes I

Deze sprookjes zijn bedoeld voor grote kinderen! Dit boekje bevat drie eigentijdse versies van oude sprookjes. Ze gaan over drugs en alcohol, liefde en verraad, vriendschap en ontgoocheling, de zwakheden, vaak juist van ‘grote’ mensen, en de kracht, dapperheid en creativiteit (maar helaas ook onnozelheid) van kleine mensen. De meeste sprookjes waren oorspronkelijk gruwelijke verhalen. De bedoeling was om kinderen duidelijk te maken hoe doortrapt de wereld is. Hoe gevaarlijk het is om vreemdelingen zomaar te vertrouwen en te geloven. Om een ‘te mooi om waar te zijn’-verhaal te accepteren. Om te waarschuwen voor het luisteren naar het gevlei en de bewondering van anderen. Vroeger vertelden ouders hun kinderen een ongemakkelijk verhaal, om hen zoiets te leren. Tegenwoordig verzorgen de meeste ouders hun kinderen als een steen bij curling: ze vegen elk vuiltje dat op hun pad komt voor hen weg. Deze curlingstenen zijn de makkelijkste prooi voor hedendaagse heksen, reuzen en wolven: de loverboys, dealers en oplichters. Zodra jouw bezem even weg is, slaan zij toe en is je onvoorbereide, onnozele kind hun prooi. Wedstrijd We schrijven ook een wedstrijd uit, om met nieuwe ideeën te komen voor sprookjesfiguren en verhalen. Daar kun je geld en roem mee verdienen! Je leest er meer over in het boek.

Is Moderne sprookjes I het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moderne sprookjes I