Moeder, waarom doden wij?

Moeder, waarom doden wij?

Rank 3648 Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 2
Samen met vijf gerechtspsychiaters kijkt José Masschelin in het hoofd van moordenaars. Wat ging er in hen om op het moment dat ze hun gruweldaad planden en pleegden? Wat was hun motief? Wat vertelde hun misdaad eigenlijk over henzelf? Bestaat dat, een typologie van een moordenaar? En wat is de rol van gerechtspsychiaters? Hoe kijken zij als wetenschappers naar moordenaars en gruweldaden? Wanneer steekt twijfel of emotie de kop op? Slaan ze de bal soms mis? Ze zijn vaak getuige van de donkerste, gewelddadigste symptomen van onze samenleving – welke invloed heeft dat op hun mensbeeld? Kunnen zij daaruit ook een diagnose van de tijdgeest stellen?
Mens & Maatschappij
Manteau
16 oktober 2019

Hebban recensie

Guy Doms Hebban Recensent

Weerzinwekkend maar toch educatief

door Guy Doms op 24-12-2019

Moeder, waarom doden wij? heeft een ambitieuze ondertitel: Kijken in het hoofd van moordenaars. Kan de Vlaamse voormalige gerechtsjournalist José Masschelin dit echt wel waarmaken? Voor het schrijven van het boek heeft hij de medewerking gekregen van vijf gerenommeerde forensische psychiaters.

‘De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn.’ – Johan Cruijff

Hoeveel types...

Lezersrecensies (1)

boeiend

door: alexandra-peeters-2 1 like
Moeder, waarom doden wij? - José Masschelin (Manteau) Samen met vijf gerechtspsychiaters kijkt José Masschelin in het hoofd van moordenaars. Wat ging er in hen om op het moment dat ze hun gruweldaad planden en pleegden? Wat was hun motief? Wat vertelde hun misdaad eigenlijk over henzelf?...