Moederziel

Moederziel

Rank 404 Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Wanneer de twaalfjarige Marie in de winter van 1969 haar moeder verliest, beseft ze niet hoe groot de impact van het gemis op de rest van haar bestaan zal zijn. De dood van Louisa zet een reeks gebeurtenissen in gang en het verdriet van Marie beïnvloedt vanaf dan elke keuze die ze maakt. Tot ze op een dag wakker wordt in een leven dat het hare niet is. Onbewust geeft Marie de pijn door aan haar dochter Elise, die vijftig jaar later beslist de noodlottige cirkel van haar familie te doorbreken.

Moederziel is een roman over moeders en dochters, en hun wankele zoektocht naar evenwicht en geluk. Want ieder kind draagt de tragiek van vorige generaties met zich mee, hoe hard we met z’n allen ook proberen eraan te ontsnappen.

Ans Vroom (1979) studeerde Taal- en Letterkunde aan de Universiteit Antwerpen. Ze startte haar carrière als dramaturg in het theater en werkt al jaren als freelancejournalist voor verschillende magazines.
Uitgeverij Polis

Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (1)

moederziel-alleen

door: Lieve Baken 1 like
Een familiegeschiedenis met een heftig en sterk begin; een zieke moeder die de lente niet meer gaat halen. Een moeder die zeven kinderen op de wereld heeft gezet , en onmiddellijk alleen maar aan hen denkt hoe ze verder moeten zonder haar. Het zou mijn geschiedenis kunnen zijn . Mijn moeder...