Moederziel_9789057597381_VP

NRC:

Moederziel

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

In alle vroegte zit Jonathan op de brink van het Drentse dorp waar hij vakantie viert. Als daar een oudere dame aan komt schuifelen, is er iets in haar verschijning dat hem intrigeert. Plotseling ziet hij het: het is zijn verloren gewaande moeder. Een eeuwigheid geleden stond het ouderlijk huis ineens vol dozen en liet zij hem en zijn vader in de steek. Nu zal alles op zijn plaats vallen, als hij maar de moed kan opbrengen om haar aan te spreken en mee te nemen naar het huisje waar hij zijn vader en zijn vriendin die nacht heeft achtergelaten. In deze geraffineerde debuutroman schakelt Krijn Peter Hesselink behendig tussen heden en verleden, waan en werkelijkheid. Met een ingetogen stijl weet hij de gevolgen van een gemankeerde jeugd pijnlijk voelbaar te maken.

Krijn Peter Hesselink (1976) debuteerde in 2008 met de dichtbundel Als geen ander, gevolgd door de bundels Stil alarm, De uitputting voorbij en Als niemand vangt. Hij was vertaler van onder anderen Breyten Breytenbach.

‘Krijn Peter Hesselink is een oorspronkelijke geest.’ - De Groene Amsterdammer.

Uitgeverij Podium b.v.
28 september 2015
28 september 2015

Vandaag is alles anders

door: Anna Husson 1 like

Krijn Peter Hesselink (1976) werd bekend door zijn dichtbundels Als geen ander en Stil alarm. Met zijn roman Moederziel betreedt hij de wereld van het proza. Tijdens het schrijven van deze roman hield Hesselink een debutantendagboek bij. Op het YouTube kanaal van Van Debutant tot Bestseller ’...

Reacties op: Moederziel