Mokatan

Mokatan

Rank 686 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1

“De wind is mijn naam vergeten. De regenwouden waar mijn voeten neerkwamen zijn omgehakt en verwerkt tot het papier van uw tijdschrift, een glossy die een leven aanprijst van dunne vrouwen en vreemde geuren, tijd om uw pols maar geen tijd in uw hart. De stenen waarop ik mijzelf opende staan in het nu kale landschap, verlaten, hun verborgen krachten sluimerend in een diepe slaap. Mijn naam wordt niet meer gefluisterd in het ritselen van de bladeren van de levensboom. En toch, de grote moeder, uw aarde, waar u zo gedachteloos mee omspringt en zonder kennis van de gevolgen misbruikt, heeft een geheim wapen; haar water. Wist u dat de aarde nooit nieuw water maakt? U leeft met druppels kostbaar water in uw lichaam die eens het levenssap zijn geweest van al het leven voor u.”

Mokatan is nooit voorbestemd geweest voor het normale leven. Niet voor het slapen op huiden naast een man. Mokatan is één van de “vrouwen van steen” in haar volk, het volk van vuur en steen dat zesduizend jaar geleden in Nicaragua in vrede en harmonie wist te leven. Een vrede en harmonie waar wij allen nu naar verlangen.

Annemarie van der Beek is gelukkig getrouwd en trotse moeder van twee prachtige dochters. Na jaren reizen en vele avonturen is ze neergestreken in het hoge noorden van de provincie Groningen. Na enkele schrijfervaringen is dit haar eerste roman.

Uitgeverij Aspekt B.V.
28 juni 2019

Lezersrecensies (1)

Het levensverhaal van Mokatan

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Mokatan van Annemarie van der Beek denk je in eerste instantie dat je een deel van een uitvergroot mannengezicht ziet, maar als je goed kijkt, dan blijkt dat niet zo te zijn, blijkt het een bloem te zijn die je in die soort in vele soorten en kleuren hebt....