Monotasking

Monotasking

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Begin met monotasken en krijg je focus, productiviteit én geluk terug!
Neurologisch onderzoek toont herhaaldelijk en overduidelijk aan dat er sprake is van trechterwerking in onze cognitieve functie: als we meer dan één ding tegelijk doen, worden we minder efficiënt en vatbaarder voor het maken van fouten. Onze systemen raken overbelast en we crashen. We zijn geprogrammeerd om te monotasken: om toegewijde aandacht te geven aan niet meer dan één taak tegelijk.
Of je het nu monotasking, opmerkzaamheid of in het nu zijn noemt, het doel is hetzelfde: focus op één ding tegelijk en doe dat met alles en altijd. Als we dingen doen met onze volledige focus, ons lichaam en onze hersenen volledig afstemmen op één activiteit – zoals een boek lezen, naar iemand luisteren tijdens een gesprek of aandacht schenken aan onze omgeving terwijl we wandelen – kunnen er verbazingwekkende dingen gebeuren.
Gebaseerd op kennis uit de psychologie, neurowetenschappen en mindfulness worden in Monotasking onze twaalf belangrijkste alledaagse activiteiten uitgelicht en leren we om onze 'monotasking'-spier te versterken, zodat we onze aandachtsspanne en focus opnieuw kunnen trainen en uitbreiden. Als we ons concentreren op wat we doen, waar we zijn en met wie we zijn, kunnen we ons vermogen herontdekken om van het leven te genieten, contact te maken met anderen en te slagen in alles wat we doen. En uiteindelijk maakt dat ons gelukkiger, productiever en meer aanwezig – in alle aspecten van onze levens.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen