Moord in de Oriënt Expres

Rank 2754 Gelezen 1027 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 152 Favoriet 30 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Lijsten 4 Spots 9 Top25's 33 Hebban 1000 613   Topics 0

Als Hercule Poirot vanuit Istanbul met de Oriënt-Expres naar Engeland terugkeert, verwacht hij een rustige reis. Maar rond middernacht strandt de trein in de sneeuw en de volgende ochtend blijkt één van de passagiers op een gruwelijke manier te zijn vermoord. Poirot vindt bij het ondervragen van zijn medepassagiers zo veel tegenstrijdige aanwijzingen, dat hij al gauw vermoedt dat dit de meest wonderlijke moordzaak uit zijn carrière zal worden.

Pockets populaire fictie
31 januari 2020

Ann Busquart Hebban Recensent

Detective volgens het boekje

door: Ann Busquart 2 reacties 2 likes

Agatha Christie hoeft geen inleiding meer. En ook Moord in de Oriënt Expres is al lang voorbij zijn eerste druk. Met de nieuwe verfilming, waarin Kenneth Branagh zowel de regie als de hoofdrol voor zijn rekening neemt, kwam ook een nieuwe filmeditie van het boek.

Hercule Poirot, de pientere Belg...

Reacties op: Moord in de Oriënt Expres