Moord op Huilwater

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Kunstschilderes Freddie is met haar zwarte adoptiedochtertje op Huilwater vermoord. Omdat in de omgeving van de boerderij vee is gestolen waarbij nachtwakers zijn gedood, zien de boeren er de zoveelste 'paasmoord' in. Hun eerste verdachte is opzichter Dam, een bosman. De boeren vormen door hun woede voor politie-inspecteur Beeslaar en zijn twee onervaren adjudanten steeds meer een bedreiging. Saar heeft haar zus Freddie in geen jaren gesproken. Als ze op de oude plaas van haar ouders aankomt, vindt ze tussen Freddies schilderijen er een die haar dood lijkt te voorspellen. Net als Beeslaar denkt zij dat de moordenaar geen veedief is. Ze neemt Dam in vertrouwen.

Een actuele moordgeschiedenis, het mysterieuze verleden van een inspecteur, de opportunistische gretigheid van een journalist en de geschiedenis van de Griekwa's - de oorspronkelijke bewoners: in een onderkoelde stijl met een ironische ondertoon brengt Karin Brynard dit alles samen in een spannende Afrikaanse thriller.

Oorspronkelijke titel
Plaasmoord