Moordenaar zonder gezicht (Des duivels)

Rank 6590 Gelezen 85 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 90 Favoriet 7 Recensies 23
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Eerder verschenen onder de titel: Des duivels (2006)

Wanneer zijn zeventienjarige Anna op brute wijze wordt verkracht en vermoord, stort de wereld van dr. Davis Moore volledig in. Het politieonderzoek loopt al snel vast: er is geen enkele aanwijziging te vinden voor dader of motief.
Na een jaar haalt dr. Davis Moore de eigendommen van zijn dochter op. Als hij tussen haar spullen sporen van DNA-materiaal van de moordenaar aantreft, stelt hem dat voor een dilemma. Moore, specialist op het gebied van fertilisatie an de New Tech Zwangerschapskliniek, ontwikkelt een duivelse gedachte: het inbrengen van het genetische materiaal bij een van zijn patiëntes om een exacte kopie van de moordenaar zijn dochter te creëren. Voor hem is dit de enige weg om de identiteit van de dader te kunnen vaststellen.

Thriller
08 juni 2006
18 april 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Kees de Bree Hebban Recensent

Het boek van het jaar 2006!

door: Kees de Bree 1 like
Des duivels van Kevin Guilfoile is zonder meer een eigentijds boek. Het is een futuristisch-filosofische thriller over genetische manipulatie, klonen en de daarbij behorende problematiek. Hoofdpersoon is de sympathieke doctor Davis Moore, specialist op het gebied van fertilisatie. Op zekere dag...

Reacties op: Moordenaar zonder gezicht (Des duivels)