Moordende druk

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 2
Thrillers & Spanning   Topics 0

Gevechtspiloot Alex Calder moest noodgedwongen zijn baan opgeven bij de Engelse luchtmacht en sindsdien is hij een succesvolle obligatiehandelaar bij een investeringsbank in Londen. Wanneer zijn collega Jennifer Tan een officiële aanklacht van seksuele intimidatie indient tegen één van de succesvolste aandelenhandelaars, raakt ook Alex betrokken in een web van leugens en intimidaties, totdat Jennifer dood wordt gevonden en Alex op nonactief wordt gezet. Hij verlaat Londen en begint een vliegschool in Norfolk.

Een jaar later krijgt Alex bezoek van een oud-collega die hem vertelt dat Jennifer Tan geen zelfmoord heeft gepleegd. De volgende dag is ook deze man dood. Alex gaat op zoek naar het verband tussen beide moorden en komt op het spoor van een internationaal financieel complot. Met zijn zoektocht brengt Alex niet alleen de toekomst van de investeringsbank in gevaar, maar ook zijn eigen leven.

Thriller
04 november 2005

Kees de Bree Hebban Recensent

Onmenselijk financieel klimaat

door: Kees de Bree 1 like
Ze spelen met honderden miljoenen euro’s en dollars, de obligatie-, en derivatenhandelaren, de brokers en traders. Ze ontvangen bonussen van zes tot zeven cijfers. Succes betekent een baan, geen succes betekent ontslag. De adrenaline is hun beste vriend. Maar de druk is hoog, immens hoog. Het...

Reacties op: Moordende druk