Moordsporen

Moordsporen

Rank 1405 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Newsroom 1 Spots 1   Topics 0
Zodra een misdaadjournalist en een oud-rechercheur samen op jacht gaan naar de waarheid achter onopgeloste zaken, wordt elke steen drie keer omgedraaid. In Moordsporen kijken Jolande van der Graaf en Dick Gosewehr terug op de cold cases die zij voor dagblad De Telegraaf onder de loep namen.

Moordmysteries, raadselachtige verdwijningen, verdachte sterfgevallen. Onopgeloste misdrijven vormen in ons land vaak een onderschoven kindje voor politie en justitie. Van der Graaf en Gosewehr bliezen tijdens hun jarenlange samenwerking het stof van dossiers waarnaar niemand meer omkeek. Zij gingen daarbij op zoek naar antwoorden op de vele vragen van nabestaanden die bij de politie geen gehoor vonden.

Het speurdersduo deed intensief onderzoek. Zo ploegden ze zich door talloze stapels onderzoeksrapporten, wisten getuigen te traceren en beten zich vast in achtergelaten sporen. Soms bleken op het oog onbeduidende details cruciaal, in andere zaken kwamen er tips los die goud waard bleken.

Dit boek gaat over ernstige misdrijven die soms om de hoek van de straat plaatsvinden en grote impact hebben op de levens van betrokkenen. Het schetst een ontluisterend beeld over nabestaanden die soms aan de goden zijn overgeleverd. De auteurs schuwen de kritiek niet. Keer op keer komt vast te staan: de recherche liet tijdens eerder onderzoek grote steken vallen.

Jolande van der Graaf coverde ruim twintig jaar als misdaadverslaggever voor De Telegraaf talrijke ernstige en geruchtmakende misdrijven. Haar specialiteit is het onderzoek naar cold cases, forensische kwesties en misstanden in politieonderzoeken.

Dick Gosewehr werkte veertig jaar bij de politie waarvan dertig jaar bij de recherche. Daar was hij onder meer verbonden aan een coldcaseteam. Gosewehr speelde een belangrijke rol bij het ontrafelen van drie gerechtelijke dwalingen waarbij onschuldig veroordeelden later zijn vrijgesproken.
Thrillers & Spanning , True crime
Just Publishers
15 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in november?
01 november 2019 68 reacties
  Meer artikelen van lezers