Motivatie

Waardoor worden mensen gemotiveerd? Waar komen onze drijfveren vandaan? Vragen die niet alleen gesteld worden door psychologen en motivatietheoretici, maar door ieder die in z'n werkkring te maken krijgt met beïnvloeding van het gedrag van mensen. Dat kan zijn in marketing en communicatie, maar ook in humanresourcesmanagement.

Motivatie benadert de menselijke basisbehoeften vanuit een evolutionair perspectief. Het boek bespreekt de belangrijkste ontwikkelingen in het denken over motivatie, en geeft een beschrijving van onze basisbehoeften en van de daaruit voortvloeiende waarden. Het gaat in op de vraag in hoeverre ons gedrag het resultaat is van onze biologische aanleg dan wel van leerprocessen en op de vraag in welke mate we 'vrij' zijn bij de keuzen die we maken.

Is Motivatie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Motivatie