Motorblok

Motorblok

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Katteline is verbaasd. Een motorblok dreunt doorheen de Brusselse binnenstad. Waar dient al dat lawaai en die luchtvervuiling voor? Wie heeft het daar geplaatst? Waarom al dat volk, als de machine niets aandrijft? Vragen die steeds persoonlijker worden, waarvan de antwoorden haar steeds minder zinnen. Zeker wanneer haar auto verdwijnt en als het volgende motorblok in de straten eindigt.

Het park doet geen andere criminelen vermoeden dan een uit het woud afkomstige vos. Geen dier riekt onraad, geen vogel wijzigt zijn lied, geen boom kraakt alarm, geen haas kiest zijn pad. Niet omwille van hun onschuld. Integendeel. Juist omdat ze medeplichtig zijn, laten merel en eekhoorn de dieven begaan.

Motorblok is zowel een stadsroman als een detectiveverhaal. Er bloeit een romance, er klinkt heel wat muziek en de kunsten lopen opnieuw in de avant-garde. Een novelle waar personages worden getekend door hun psychische problemen, maar die in dezelfde beweging ook hun strijd om een leefbare stad schildert.
Brave New Books
15 april 2020