Muijser Kroniek

Martijn Muijser: 'Mijn vader is overleden toen hij tweeënzestig was. Het gebeurde in 1968, ik was zesentwintig en hij verdween in één keer uit beeld. Niemand had er rekening mee gehouden, iedereen dacht: die wordt vijfenzeventig of ouder. Op zich was dat een dramatische gebeurtenis, bovendien verdwijnt met zo’n plots heengaan ook een groot stuk verleden.
Deze kroniek gaat over de familie Muijser. Van de zes kinderen uit ons gezin zijn er nog drie over. Onze kinderen kijken natuurlijk naar ons en denken: straks zijn ze er ook niet meer. Ik wil niet zeggen dat het zo is uitgesproken als motivering, maar ik proefde wel dat ze het op prijs zouden stellen als er een verslag komt van de periode waarvan wij getuige zijn geweest, nu we er nog zijn.'
Bastiaan Brink (1973) is schrijver en musicus. Daarnaast studeerde hij antropologie, filosofie en theologie aan de Universiteit van Amsterdam. In zijn biografieën, familiekronieken en memoires laat hij mensen aan het woord over de gebeurtenissen en personen die richting, zin en betekenis hebben gegeven aan hun leven.

Is Muijser Kroniek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Muijser Kroniek