Mus en kapitein Kwaadbaard en De Amorfe

Mus en kapitein Kwaadbaard en De Amorfe

Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0
Na De 5 Slangen en De koers naar de Kraken van Kevin Hassing beleven Mus en kapitein Kwaadbaard in De Amorfe nieuwe bloedstollende avonturen met hun piratenvrienden. Dit keer krijgen ze de kans om mee te doen aan een levensgevaarlijke wedstrijd.
Een geheimzinnig schip doemt op uit de mist en vaart recht op de kade van Zeeburgerdam af. Het blijkt De Amorfe te zijn, een vaartuig dat gemaakt is van glas. De kapitein van het schip, Nero, vertelt dat hij met zijn bemanning mee gaat doen aan het Tetra Toernooi, een legendarisch evenement dat zich afspeelt op een drijvende stad midden in de oceaan. Hij vraagt Mus en haar vrienden ook mee te strijden. Maar Mus twijfelt. Meedoen aan het toernooi betekent dat je je leven op het spel zet…
Kevin Hassing is behalve schrijver ook (stem)acteur. Zijn eerste boek over Mus, De 5 Slangen, werd in 2021 genomineerd voor de Hotze de Roosprijs. Deel 2 is genomineerd voor de Kinderjury 2022. Over Mus en haar vrienden zullen nog veel meer boeken verschijnen. Met sfeervolle fullcolourillustraties van Linde Faas.
‘Het verhaal is zo spannend dat je het gevoel hebt dat je erbij bent.’
Jona, 10 jaar

Kind & Jeugd