Museummoorden

In het Nationaal Natuurhistorisch Museum in Parijs zijn de wetenschappelijke gemoederen in rep en roer: een?meteoriet die ouder is dan het zonnestelsel zou het definitieve bewijs leveren dat het leven is ontstaan buiten onze aarde. Oude geschillen leven weer op: is de mens het toevallige resultaat van de evolutie zoals Darwin stelde of het resultaat van intelligent design, met andere woorden, van God? De directeur van het museum roept de hulp in van twee specialisten om de meteoriet te onderzoeken: de Amerikaanse paleontoloog en geoloog Peter Osmond, vertuigd atheïst en fel tegenstander van het creationistische gedachtegoed, en de Italiaan Marcello Magnani, een astrofysicus die in allerijl door het Vaticaan is gestuurd. De energieke conservatrice
Léopoldine Devaire assisteert hen. Vlak na zijn aankomst doet Peter Osmond echter een afschuwelijke ontdekking: in een van de zalen van het museum treft hij het ontzielde lichaam aan van biologe Anita Elberg. De Franse politie stelt een onderzoek in, maar krijgt geen greep op de zaak. Meer moorden volgen?

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Museummoorden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Museummoorden