Muur van veerkracht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Muur van Veerkracht Veerkrachtige muurprojecties met teksten van o.a. René Appel, Marinus van den Berg, Marjan Berk, J.M.A. Biesheuvel, Antoine Bodar, Bertus Borgers, Stef Bos, Jan Brokken, Bart Chabot, Splinter Chabot, Jan Cremer, Hans Croiset, Rob van Essen, Herman Finkers, Ronald Giphart, Ilja Gort, Arnon Grunberg, Maarten ‘t Hart, Theodor Holman, Mensje van Keulen, Auke Kok, Kees van Kooten, Anton Korteweg, Jeroen van Merwijk, Dido Michielsen, Saskia Noort, Marion Pauw, Wanda Reisel, Lucinda Riley, Jaap Robben, Jaap Scholten, Jan Siebelink, A.L. Snijders, Henk Spaan, Rosita Steenbeek, P.F. Thomése, Thomas Verbogt, Margriet Vroomans, Pieter Waterdrinker en Annejet van der Zijl. Op zaterdagnacht 21 maart 2020 verscheen uit het niets een vijf meter hoge afbeelding van een strijdbare engel op de gevel van Boekhandel Broekhuis te Enschede. Ze werd gevolgd door een krachtig woord van troost. De eerste gevallen van besmetting door het onbekende virus waren een feit en ook in Nederland hield men de adem in. Meer dan ooit bleken woorden van hoop, strijdlust en veerkracht houvast te bieden in onzekere tijden. Auteurs, dichters en publicisten lieten zo hun bemoedigende woorden spreken. In totaal leverden 90 denkers, doeners en duiders uiteindelijk 100 geprojecteerde bijdragen. Deze zijn allemaal opgenomen in dit boek. Ruim een derde van al die bijdragen vloeide uit een Twentse pen. De overige kwamen uit andere landsdelen en uit buitenlandse steden, die ineens oneindig ver weg leken.

Literaire fictie algemeen
Boekhandel Broekhuis