Muzikale manoeuvres

John Kroes Johan de Vroe Erwin Voorhaar

In dit jubileumboek wordt beschreven hoe de militaire muziek zich sindsdien in al haar facetten heeft ontwikkeld, in Nederland en daarbuiten. Naast de primaire taken bij het staatsceremonieel en de inzet binnen Defensie, krijgen de publieke uitvoeringen bij defilés, taptoes en concerten volle aandacht, evenals onze militaire orkesten zelf. Dit vanuit een uniek samenwerkingsverband tussen de militaire muzikale professionals en de doorgewinterde liefhebbers, naar voorbeeld van de talloze andere activiteiten die de Nederlandse IMMS de afgelopen kwart eeuw heeft georganiseerd. Een kleurrijk beeld van een eigentijdse wereld van muziek met prachtige tradities, waaraan door tienduizenden Nederlanders onverminderd een warm hart wordt toegedragen. Een bijzonder boek dus, met een veelzijdig stuk muzikale geschiedschrijving.

Is Muzikale manoeuvres het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Muzikale manoeuvres