Na Mattias

Na Mattias

Rank 6884 Gelezen 433 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 202 Favoriet 14 Recensies 220
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 5 Spots 7   Topics 0   Leesclub

Mattias ging dood. Zij bleven achter. Zij vertellen. Acht perspectieven, acht versies. Sommigen hadden hem lief, anderen kenden hem nauwelijks, en alle herinneringen zijn anders. In elk leven speelt hij een cruciale rol, juist door er niet te zijn. Langzaam wordt duidelijk wie Mattias was en wat er die avond gebeurde.

'Na Mattias' is een aangrijpende en spannende roman over angsten van nu, over omgaan met verlies en over de verhalen die we elkaar vertellen omdat dat het enige is wat we dan nog kunnen.

Peter Zantingh (1983) schreef eerder de romans 'Een uur en achttien minuten' (2011, o.a. genomineerd voor de Dioraphteprijs) en 'De eerste maandag van de maand' (2014). Daarnaast is hij plaatsvervangende chef van de zaterdagkrant van NRC Handelsblad.

Das Mag Uitgeverij B.V.
21 februari 2018
07 maart 2018

Verhalen als puzzelstukken die in je hoofd ‘n geheel vormen

door: VictorDLV 3 reacties 1 like
" ‘Je hebt me nooit verteld wat er met Mattias is gebeurd.’
‘Moet dat?’
‘Nee, niet dat…’ "

De onverwachte dood van Mattias laat niemand in zijn wereldje onberoerd. Wát er is gebeurd is minder belangrijk dan het effect op zijn vriendin Amber en op Chris, Kristianne, Jakob, Issam, Nathan, Quentin,...

Reacties op: Na Mattias